BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM
Anaokulumuzda başlayan teknoloji yolculuğumuzda öğrencilerimizin algoritmik düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi hedeflenir. Neredeyse her derse entegre bir şekilde yürüttüğümüz robotik kodlama dersimiz ile öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları problemlerin birer simülasyonunu oluşturup bu problemlere çözüm üreterek kodlamanın günlük hayatta bizim için ne kadar önemli olduğunu ve hayatımızın her alanında kullanabileceğimizi öğrencilerimize fark ettirmeye çalışıyoruz. Hayatımızın hemen her alanında işimizi kolaylaştıran sistemli ve düzenli çalışmaya alıştıran algoritmik sistem kodlama dersimiz içinde en önemli rolü oynamakta. Sınıf içinde başladığımız etkinliklerimiz Bilim Vadisi’nde bilgisayar ve fiziksel kodlama araçlarımız ile devam eder. Fiziksel olarak gerçekleştirdiğimiz kodlama araçlarımızın başında MatataLab Robotik Setimiz gelmektedir. Anaokulu seviyesinde öğrencilerimizin motor gelişimini de destekleyici kod blokları ile bilgisayar ortamında gerçekleştirdiğimiz kodlamayı MatataLab Setimiz ile destekleyerek yapmış olduğumuz kodların fiziksel olarak da çıktısını görebilmekteyiz. Bu şekilde öğrencilerimizin kurmuş olduğu algoritmaları sanal ortamda bırakmıyor bunu canlı olarak da görebilmelerini sağlayarak öğrenmelerimizi pekiştiriyoruz. Bu ders ile amaçladığımız ve varmak istediğimiz nihai hedefimiz ise her öğrencimizin bilgisayarı ve teknolojiyi etkin kullanan birer birey olmalarıdır. Yapmış olduğumuz tüm etkinliklerimizde öğrencilerimizin bireysel hızlarında ilerlemelerini takip ederek her öğrencimize kendi seviyesinde problemler üretiyor ve kendi çözüm yolunu bulmasını sağlayarak etkinliklerimizi gerçekleştiriyoruz.